Een nieuwe huisstijl voor IDD-Parts

IDD-Parts is een snelgroeiend, succesvol bedrijf. Zij leveren, door heel Europa, spare parts voor industriedeuren. Vanuit hun internationale vestigingen en centrale webshop willen ze graag de flexibiliteit en het ondersteuningsniveau van een lokaal bedrijf bieden. Aan Brayn de vraag om mee te denken in het formuleren van een heldere mission statement (Why IDD-Parts?) en die missie te vertalen naar een nieuwe huisstijl en corporate identity. Logo, huisstijl en website/shop moeten meer rust, helderheid en consistentie uitstralen. En duidelijk de “think global, act local” gedachte weergeven.
Brayn heeft het logo op verschillende vlakken aangepast. De kleur oranje moest wat ons betreft de overhand gaan krijgen, maar wel een in frissere, meer signaalkleur variant. Oranje is een moeilijke kleur, maar in combinatie met vooral witte achtergrond en teksten, geeft het wel een hele goede uitstraling, zeker voor een merk als IDD-Parts. In het logo zijn we overgestapt van kapitalen naar onderkast, omdat daar een meer dienende, bescheiden rol wordt weergegeven. Het letterfont hebben we omgezet van Verdana naar Corbel, een industrieel maar “vriendelijk” lettertype.
We hebben de webshop taalversies centraal gesteld door in het hoofdlogo in een oranje vierkant de .nl, .de, .fr en .eu onder te brengen. Voor algemene internationale uitingen (social media avatars etc) kan het vierkante orange-only logo gebruikt worden.
Vanzelfsprekend hebben we een complete logo-pack en huisstijlmanual overgedragen aan IDD-Parts. Met een consistente toepassing van dit ontwerp krijgt de merkbeleving van IDD-Parts en daarmee waarschijnlijk ook de omzet weer een extra boost.
IDD PARTS
2018

Brayn Graphic & Marketing

Grote Koppel 12
3813 AA Amersfoort 
Parkeren mogelijk bij Parkeergarage Eemplein

033 469 1860
post@brayn.nl 

Openingstijden

Maandag tot donderdag van 09:00 tot 17:00 uur
Vrijdag van 09:00 tot 16:00 uur
Zaterdag, zondag en feestdagen gesloten