Marketing communicatieplan

Ik heb een plan ik maak nooit meer een plan” zingen Acda & de Munnik, wat niet eens zo’n vreemde stelling is voor bedrijven die het zo druk hebben met de dagelijkse uitdagingen dat er geen tijd over is voor plannen maken. Een compleet marketingplan, wat volgens de boekjes ieder jaar absolute noodzaak is, kost veel tijd. Als het al gemaakt wordt, eindigt het vaak in een diepe lade waar het nooit meer uitkomt, laat staan dat het gebruikt wordt als leidraad voor de marketing van de onderneming gedurende het lopende jaar.

Wij “van Brayn” pleiten daarom voor een meer pragmatische aanpak!

Focus plan op marketingcommunicatie

Ons advies: Geef het doel van het plan prioriteit boven de complete formele procedurele inhoud. Met andere woorden, volg niet blindelings een hoofdstukindeling, maar beschrijf alleen die dingen die je echt belangrijk vindt in de communicatie naar je doelgroep. Een SWOT analyse kan leuk zijn, maar ook vaak een beetje “geforceerd” tot stand komen omdat iedereen toch wel weet waar het bedrijf goed in is of waar de bedreigingen vandaan komen. Onzin dus om dat alsnog weer op te gaan schrijven.

De ervaring die Brayn Graphic & Marketing inmiddels heeft in het schrijven van plannen voor haar relaties, leert dat een compact, pragmatisch en praktisch MARKETING COMMUNICATIEPLAN, een goed handvat kan zijn voor alle uitingen, de bijbehorende budgetten en de planning en timing.

Gewoon een handige kapstok, maximaal een tiental pagina’s dik, met vooral praktische stappen en informatie over wat het bedrijf gaat vertellen aan wie, wanneer, waarom, hoe en….wat het zal gaan kosten. De timing voor een dergelijk plan is nu goed, want de budgetten voor 2018 moeten nog bepaald worden!

lees meer

 

Block "556" not found