Employer Branding

Het gaat economisch goed dus de noodzaak van wervende communicatie verschuift van product/dienstpromotie naar: Werving van personeel! Iedereen is op zoek naar vakmensen, monteurs, vormgevers, IT-mensen en oude methodes van personeelswerving werken niet meer. 60% van alle technische vacatures wordt op dit moment niet ingevuld. Dus moeten bedrijven echt veel moeite doen om aan mogelijke sollicitanten/kandidaten te laten zien waarom het leuk of uitdagend of duurzaam of maatschappelijk verantwoord is om bij jouw bedrijf te komen werken. Om onderdeel te worden van een echt leuk bedrijf met een sterk eigen verhaal en missie. Zodat jouw bedrijf positief genoeg opvalt ten opzicht van honderden andere bedrijven die ook personeel zoeken. 

Brayn heeft groeiende ervaring met vacaturemarketing en employer branding. In het kort omvatten onze werkzaamheden: 

  • Schrijven van goede vacatureteksten
  • Ontwerpen en schrijven van “werkenbij….” website pagina’s. 
  • Authentieke “het is leuk werken bij…..” videos. Zie dit voorbeeld: https://vimeo.com/188526379 Echte mensen, echte meningen, transparante impressie!
  • Inzet van Linkedin Jobs en aanvullende LinkedIn campagnes (beeld, advertentie, vacature, video, betaalde promotie)
  • Advies en ondersteuning bij inzet van Indeed, Recruitee.com, etc. 
  • Auto-reclame (service bussen) en andere buitenreclame. 
  • Social media intensivering: Sollicitanten kijken naar uw website, maar ook naar wat je post (en wat je mederwerkers/management posten) op Facebook en LinkedIn.
  • Schoolcontacten, vacaturebeurzen, posters, etc.
  • Algemene merkuitstraling. Goede consistente huisstijl onderstreept professionaliteit. 
 
Eigenlijk werkt het bouwen van een “werkgeversmerk” hetzelfde als het promoten van een merk of product. Je onderzoekt de markt, je bepaalt waar je onderscheidend en goed in bent, je benoemt je merkwaarden en je communiceert dit intern en extern. Op plaatsen waar je het relevante publiek verwacht. Potentiële kandidaten zijn op zoek naar: betekenisvol werk, coachend management, positieve werkomgeving, groeikansen en vertrouwen in leiderschap (bron Randstad). En dat bij een bedrijf met een duidelijke missie!
Hulp bij het invullen van vacatures? Better call Brayn! 
EMPLOYER BRANDING
2017

Brayn Graphic & Marketing

Grote Koppel 12
3813 AA Amersfoort 
Parkeren mogelijk bij Parkeergarage Eemplein

033 469 1860
post@brayn.nl 

Openingstijden

Maandag tot donderdag van 09:00 tot 17:00 uur
Vrijdag van 09:00 tot 16:00 uur
Zaterdag, zondag en feestdagen gesloten